vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Från myspys till allvar

Publicerad 2015-09-04 08:25:06 i

Vi har haft en fin höst, varm och solig. Jag tycker att vi tagit vara på dagarna på bästa vis. På lediga dagar har jag och Nette unnat oss flera café besök,  det finns ju så många mysiga sommar cafén och restauranger här.
Många hemma kvällar med en bok i handen har vi också haft.
Villaavslutning firade vi ute på Brändö med familjen Helgas och en vän från högstadietiden.  En avkopplande helg med sol, bad, fiske,  Lappo besök och kräftskiva. 
Den här veckan har varit mindre kul. När jag kom hem från jobbet i måndags betedde sej Morris mycket konstigt och allmäntillståndet ändrades snabbt till det sämre.  Nå det slutade med ett akut veterinär besök. Han röntgades och konstaterades ha förstoppning, måste ha ätit något opassande. Han fick olja som skulle hjälpa han på traven. På natten ville han ut och blev då borta i nästan två dygn. På onsdag kvällen hittade vi honom i grannens traktor. Han var fortfarande slö men såg ändå ut att vara på bättringsvägen.  Han fick vatten via spruta och på natten till torsdagen verkade han piggare och drack då självmant.  Jag jobbade hela torsdagen så Nette var här som sällskap åt Morris <3 Han blev allt piggare mot kvällen och allt verkade lugnt.  Imorse vaknade jag med ett ryck och kände direkt att nåt var på tok eftersom jag inte hört ett knyst av Morris under natten.  Mycket riktigt, han är nu igen mycket tröttare och hängigare. Hade dessutom kräkts igen.  Så nu sitter vi här och gosas medan vi väntar på att klockan ska bli 10.40, för då har vi åter igen en tid till smådjurs kliniken.  Hoppas han blir frisk för annars går jag sönder. Lilla vännen min. 

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2015-09-05 09:38:51

Åh så härliga bilder igen :) Vad är det för växthus-café? Urmysigt! Å nu e det så skönt att veta att Morrisen mår bättre <3

Svar: ja de är ett jätte mysigt café ute på Järsö, stickstugan heter de. å super goda bakelser ;) ja nu blir allt bra när mitt lilla hjärta mår bättre :D <3
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela