vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Den som väntar på något gott..

Publicerad 2014-09-03 21:38:29 i Allmänt,

Oj,har inte hunnit skriva något här nu igen. Det är mycket nu inför semestern. Jag har tvättat och fixat här hemma, för sen när man väl är hemma efter resorna finns det inget bättre än att komma hem till ett rent och städat hus.
Men lite trevligheter har jag också unnat mej. Igår var jag på lunch till Stallhagen med Nette, Alle och lilla charmören Frank. Värmen har återkommit så vi kunde sitta ute i solen och njuta. Det var skoj, mera sånt. På kvällen åkte vi in till stan till Tove och Christian för att leverera hans födelsedagspresent som Krister haft med sej från Korsnäs senast. Dom har för gulliga katter,hihi :)

Det blev sent, tiden går fort när man har roligt.
Idag har jag varit på en längre cykeltur igen. Det finns så många vägar att utforska. Idag bar det ner till hamnsundet. Passerade många smultronställen men kunde ju inte stanna och ta kort på alla.. bara några ;)


















Det här är verkligen Åland i mina ögon.
När jag kom hem fick jag sällskap av Chanelle som kom och väntade på sin nästa buss för att slippa hem. Har också hunnit med en tur ut till Hulta ikväll för att printa ut våra biljetter inför kroatien resan. Har ju ingen printer här hemma.
Nu känns ögonlocken tunga, måste sova nu för att orka jobba 2 dagar till...snart snart ledigt! som jag har längtat!! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela