vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Dag 5

Publicerad 2014-09-21 21:49:21 i Allmänt,

Uppe med tuppen för att ta oss med färjan tillbaka till Split som var utgångspunkten och där alla möjligheter fanns för att ta sig ut till alla öarna i Dalmatien området.

Efter några timmar ute till havs kom vi fram till Stari grad. Vi hann knappt av färjan före vi hade fått flera erbjudanden på boenden i Hvar town. Vi nappade på ett erbjudande av en äldre dam som garanterade havsutsikt och fick dessutom skjuts dit för att se lägenheten före vi bestämde oss. Det var perfekt för oss så vi tackade ja.

Vi lämnade väskorna och gick ut på stan för att se oss omkring.

Vi blev båda helt förälskade i stan och bestämde oss för att lämna där resten av semestern.
Hungriga gick vi till en restaurang och njöt av utsikten.

Sedan utforskade vi resten av stan.

Vi gick tillbaka till lägenheten för att byta till badkläder och sedan ner till en strand nära oss för att bada i solnedgången.

Vägen dit var inte den lättaste..
Från vår terass fick vi se mer av solnedgången.