vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Dag 3

Publicerad 2014-09-20 23:07:23 i Allmänt,

Vi steg upp tidigt även denna dagen, man ville ju inte sova bort resan och det bästa var att vi alltid vaknade nyfikna och utan väckning.

Vi gick ut på stan för att söka upp en restaurang som serverade frukost men det visade sej bara ha kaffe.. det blev en vända till supermarket då istället.
Vi tog badkläder och det viktigaste med oss och gick ner till hamnen och hyrde vespa igen. Denna gång en 200cc, chauffören tyckte det gick för slött dagen innan men för mej som satt på var det alldeles lagom med tanke på väglaget som inte var det bästa på alla ställen och alla branta backor uppe i bergen. Vi tog en omväg till den berömda stranden Bol och passerade många vackra städer längs kusten. Väl framme i Bol var det helt klart värt ett besök.

Vi solade och badade hela dagen och körde sedan tillbaka till Supetar. Vi gick strandpromenaden där och funderade om vi skulle lämna en dag till eller åka vidare.

Efter att ha pratat med hyresvärden och fått veta att stora delar av fastlandet drabbats av översvämningar och att de rekommenderade oss att hållas på öarna så beslöt vi att lämna en extra natt. På kvällen gick vi ut på restaurang och åt en god middag.

Fortsättning följer troligtvis imorgon :)

Postat av: Mocca

Publicerad 2014-09-21 11:30:22

Härligt! Väntar med spänning på fortsättningen :) Man ha ju nästan varit med nu.. Underbar bild på "hjärta-stenen" <3 Ja, såklart alla bilder är bra, men den va mycket speciell :)

Svar: Föröker få ner de mesta men minnet sviktar och tyvärr bråkar bloggen mest..de raderas när ja just ska publicera.. :( irriterande, tar så länge..men bilder har ja gott om :)