vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Dag 2

Publicerad 2014-09-20 22:25:00 i Allmänt,

Denna tidiga morgon vaknade vi till ett soligt Split. Vi tog vårt pick och pack och vandrade ner till centrum. Vi gick "riva", strandpromenaden och dök in på ett café utanför palatsmuren som också är ett världsarv. Sedan utforskade vi palatset och gick på marknader. Efter att ha kollat väderprognosen tog vi beslutet att åka ut till ön Brac redan samma dag. Fastlandet kom att få mycket regn det närmaste dagarna och det såg bättre ut på öarna. Vi bokade färjan och åkte över redan tidigt på eftermiddagen. Vi kom iland i staden Supetar. Vi fick boende direkt, en liten takvåning i centrum. Inte så tokig utsikt för 2 backpackers.Vi lämnade våra väskor där och gick ner till hamnen för att hyra en vespa 125cc, att åka ut och utforska på . Vi körde på små små vägar för att vara så nära kusten som möjligt, så ibland blev det till och med att köra på stranden :) Vi stannade till vid små byar och sträckte på benen. Vi körde tillbaka till Supetar före det blev mörkt och kikade runt även där i staden. På kvällen gick vi ner till restaurangen nedanför oss. Det blev mulet på en gång och så kom regnet. Mysigt att sitta under tak då och äta en god middag.