vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

"Blaxnäson" på besök :)

Publicerad 2014-09-26 14:51:45 i Allmänt,

Det var tydligen påfrestande att börja jobba igen. Deckade i migrän efter första dagen, så tacka vet jag panadol 1500mg och burana 600mg och sedan var det godnatt. Utvilad vaknade jag dagen efter och åkte till jobbet där jag under dagen blev förkyld mitt i allt. Farligt att återgå till jobb efter semestern.
Men efter jobbet åkte vi in till stan för att plocka upp en Blaxnäs brud. Vi åkte hem till oss och kurerade med ostbricka, vin och mycket skratt. Idag blev det en liten rundtur ut till Bomarsund Och sedan lunch i Smakbyn som åter levererade.


Efter ett besök på sjökvarteret var det sedan dags att vinka av henne vid vikingterminalen. Det var en snabb men trevlig visit med mycket skratt och prat :)
Nu ska jag ligga på soffan tills Krister kommer hem från jobbet. Mycket vila nu så förkylningen förhoppningsvis försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela