vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Sakta men säkert

Publicerad 2014-11-10 15:38:48 i Allmänt,

Nu lägger jag min stickning åt sidan för en stund. Gör inget annat än jobbar och stickar nu förtiden. Tackvare Nette blev det faktiskt en 2 timmars skogspromenad idag men skulle inte hon har kommit skulle jag nog sitta i soffan och sticka och nöta på som med allt annat när jag kommit på något nytt.
I skogen ramlade vi över lite av skogens guld.


Det blir gott till kvällen.
I helgen har Krister varit på rådjursjakt både lördag och söndag. Dom fick 3 djur i jaktlaget. Medan jobbade jag på lördagen och igår bakade jag limpor och fixade middag tills han kom hem och givetvis stickade jag. Har en socka klar nu, håller på med hälen på den andra. Det går sakta men säkert.


Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2014-11-11 20:20:51

Jag å vill ha! Storlek 36, tack <3

Svar: Du finns nog på listan. Ha tålamod bara så ska du få se ;) e ju int så snabb :D
vivalaharaldsby.blogg.se

Postat av: Mocca

Publicerad 2014-11-11 21:02:40

E ji int mang dagar kvar ti jul ;) Å kylan kryper neeman :D

Postat av: Mia

Publicerad 2014-11-11 23:13:27

Wow!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela