vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

En dag i Väsby

Publicerad 2014-06-16 22:52:54 i Allmänt,

Det blev som jag befarade, en skumpig tur över till Sverige i lördags. Återigen, vad skulle man göra utan åksjuketuggummi. Vi tog riktning mot Upplands Väsby där svärmor har 2 bröder. Vi fikade hos en av dem och den andra brodern var inte hemma. Sedan gick vi i ett köpcentrum i väsby före vi åkte vidare till Norrtälje.


Några fina tårtor vid ett konditori i väsby centrum.


Soligt men blåsigt i Kapellskär.


Sarah och hennes nya vän ägde på dansgolvet ombord på Rosella.
På söndagen var vi bara lata. Solade mest hela dagen och Stallhagen stod för middagen. Mycket god mat! rekommenderas varmt!






På kvällen flyttade svärmor och svärfar ut till Hulta för en vecka, Casper åkte med dem eftersom vi ändå jobbar nu i dagarna. Så nu är det tomt i huset några dagar före nästa gäng kommer till midsommar. På kvällen blev jag plötsligt snurrig och illamående. Helt klart solsting. Så med det vill jag säga, kom ihåg att dricka mycket nu i värmen!
Och nu är det officiellt, idag skrev jag på ett arbetskontrakt på jobbet, 100% vikariat fram till den sista Augusti 2015 och förra veckan sände jag in avskedsansökan till Korsnäs. Vemodigt och samtidigt en lättnad. Känns lite konstigt att säga upp en fast tjänst i dagens läge samtigt som jag vet innerst inne att det var rätt beslut.. Nu börjar ett nytt kapitel...på riktigt.

Kommentarer

Postat av: sanna

Publicerad 2014-06-17 05:49:45

Lycka till :)
En vacker dag kommer jag ut och hälsar på er :)

Svar: Tack! ja du e så välkommen! :D
vivalaharaldsby.blogg.se

Postat av: Mocca

Publicerad 2014-06-17 09:44:30

Yeiii!!! Lycka till! :) Du läste väl texten på kortet i boken du fick tillbaka? ;) kramis

Svar: Näj gud ja ha helt missa kortet!! måsta sök upp de nu då ja kom ur jobbet. TACK! <3 :D va glad ja blev <3 TACK! :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela