vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Missbrukar glass

Publicerad 2014-07-28 17:53:46 i Allmänt,

Håller på att förgås här i värmen.. jaa jag vet, inte klaga nu när vi äntligen har en riktig sommar MEN för dem som jobbar är det verkligen inte kul. Skuggan och glass är mina bästa vänner nu sedan jag dessutom drog på mej en förkylning här i veckoslutet.
Men nu backar vi tillbaka till torsdagen då vi var på middagen på rockoff.


Det var så mumma gott!! Kvällen i övrigt blev super kul, artisterna var mycket bra och efterfest på Arken.



På fredagen kom Michaela och Fredd hit på mat. Det var tänkt att vi skulle gå på vikingamarknad i Kvarnbo men det var allt för varmt. Vi åkte istället på genomgång av brandstation där Krister är med. Vi hade en trevlig kväll och nu i söndags åkte dom hem till Österbotten igen, det har också Dominic och gänget gjort. Men dom var och hälsade på varje dag mer än vi väntat oss. Helgen gick i övrigt i jobbets tecken för mej och det kan jag säga var svettigt. Idag har jag mest vilat för att förhoppningsvis snart bli kvitt förkylningen för imorgon och på onsdag skall jag jobba igen. Längtar till semestern nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela