vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Liv på ön

Publicerad 2014-07-16 20:42:52 i Allmänt,

Ledig och tagit dagen som den kommit idag. Jag fick meddelande om att våra pass var klara så jag åkte in till stan för att hämta dem. Dom kommer att komma i användning i september när vi får semester för vi har nämligen bokat resa till Kroatien :) längtar så! Roligt att ha något att se fram emot, en morot för att orka jobba hela sommaren för jag börjar känna mej arbets trött nu faktiskt.
Det blev också en inventering på Maxinge utan fynd.
Nu när jag fyllde år fick jag pengar i present och dom ville jag köpa något vettigt för så ikväll bar det iväg till Smakbyn där jag köpte mej Mickes kokbok och fick en kram på köpet :) Han är rolig den där Micke.

Kastelholm var vackert ikväll, slottet lyste upp i kvällssolen och i gästhamnen fanns det inte många lediga platser.






Vi körde vidare in mot stan där det vimlade av folk. Allt händer nu, denna och kommande vecka. Nu håller sjödagarna på som bäst och på fredag drar Rockoff i gång i dagarna 9. I helgen blir det bil och MC utställning och träffar. Roligt att se så mycket liv i stan.
Vi fortsatte mot Järsö för där har jag aldrig varit och oj oj oj...Där var det mysigt!! Skulle kunna flytta på en gång!










Det var tidvis molnigt så bilderna blev inga bra, måste åka ut igen en solig dag.

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2014-07-16 21:37:24

Kram av Micke..*hmpf* (lite avis bara) ;) Vill ha matbilder sedan då ;) Det är ju Ålandpride också, glöm inga det ;)

Svar: Jo här ska kockas nu ;) hoppas Krister förstod piken. ja just ja de va ju regnbågsfest nu å, hur kunna ja glömma :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela