vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Bästa födelsedags presenten

Publicerad 2014-07-21 12:18:00 i Allmänt,

Ibland blir jag bara så trött på dagens teknologi.. Hade precis skrivit ett lång inlägg om de 3 senaste dagarna och vips var det borta.. suck. Nu får ni här en kort version istället. Efter jobbet på fredagen blev det en runda till stan där vi sprang på Christian, Tove och några till. Vi gick till Dinos och mitt i allt var det bara några timmar tills jag skulle vara på jobb, en kort natt alltså. Efter jobbet på lördag åkte vi till Hulta där mäster kocken Chanelle fick oss att tappa hakan. Förrätten bestod av pilgrimsmusslor på salladsbädd, jag som älskar pilgrimsmusslor. Huvudrätt: hasselbackspotatis, grillad inrefile, rostade rotfrukter och peppar sås.mmm. och som pricken över i, after 8 kladdkaka med glass och jordgubbar! det här lever jag länge på. En perfekt födelsedags present till en mat älskare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela