vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

En dag på stranden

Publicerad 2014-07-12 21:56:00 i Allmänt,

Detta härliga väder!! jag önskar att det aldrig tar slut!! Men allt har sin tid och sin charm. Torsdag, Fredag har jag jobbat men har ändå hunnit njuta av värmen. Efter jobbet har vi varit ut och cyklat och vikt in via en strand på vägen hem . Jag har badat alla dagar men Krister vägrar, han tycker att det är för kallt, badkruka.
Igår när vi kom hem från stranden blev jag överraskad med en blåbärspaj med dags plockade bär. Vilken karl jag har ;)

Idag har vi varit till Eckerö och sökt upp degersand, en riktigt fin naturlig sandstrand. Det var massor med folk där idag och därför har jag inte så många fina bilder. Men en liten skymt får ni se här.



När vi solat och badat klart åkte vi hem och grillade och drack champagne på vår terass, bara för att vi kände för det. Och där har vi suttit fram tills nu när solen gick ner. Förutom medan grannarna var borta ikväll smög vi oss ner till stranden så att jag fick bada en sista gång för idag...härligt ;) livet är vad man gör det till, kom i håg det!


Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2014-07-12 23:13:25

Istämmer verkligen i det sista du skriver! :)

Svar: Så är de :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Postat av: Mocca

Publicerad 2014-07-13 19:39:45

Så sant!! Carpe diem ♥

Svar: Jo de är det viktiga, carpe diem :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela