vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Full fart bara..

Publicerad 2014-07-07 23:21:27 i Allmänt,

Och då var sommaren äntligen här igen och nu har våra vänner också varit och farit. Roligt har vi haft och mycket har vi hunnit se trots att lillan i familjen fick tillfällig feber. Vi har kört runt och kikat på det ena och det andra. Cirkus maximum har varit i stan över helgen så där var massor med djur bl.a. åsnor, kameler, hästar, lamadjur, zebror och alla möjliga fina. Jag har även hunnit med ett telefon byte här emellan så jag har tyvärr inga bilder att visa från just de. Vi har också njutit av solen ute på terasser i stan och ätit god mat


grillat, ut och tittat på djuren vid lilla holmen





ätit Ålands godaste italienska glass och så var vi lite kulturella förståss, vid Bomarsund, mäktigt ställe faktiskt.







Vissa levde sej verkligen in i historien ;)







Tiden går fort när man har roligt och jag var tvungen att jobba sista dagen dom var här. Men ni hinner nog komma igen skulle jag tro. :)
Arg har jag hunnit vara också. Som sagt köpte jag en ny telefon, och den bråkade med mej från första dag men nu tycks det vara upprätt...men den har bara den här chansen. Har haft nog med telefon problem!!
Idag tog jag också första doppet i havet för i år. Hade så himla varmt efter jobbet idag så det var väl behövligt. skönt! men bara +18 grader.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2014-07-09 11:14:37

Näää, problem med nya telefonen åxå??
Hmmh, du skulle ha köpt en Apple! :)

Svar: Jaa it väit e ja..ska väl hellst måst va utan. ;) men. Nu je no opprädd och ja je riktit nöjd :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Postat av: Tessa

Publicerad 2014-07-10 20:27:37

Varje gång Kappe fått tråkigt denhe veckon vill han tibak ti "Ita" å Krille... :)

Svar: Nåmeeen gulle! :) he no bara ti kom då ni vill. ;)
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela