vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Back to work

Publicerad 2014-07-01 22:58:41 i Allmänt,

Vipps så var lediga veckan förbi.. men jag har hunnit med det jag ville och det var ju resan och så har jag vilat och städat, både inne och ute. Så jag får vara nöjd, bara att vänta på september nu då tills nästa lång ledighet. Idag har jag dessutom Planterat om några kryddväxter som växt ur sina krukor. Sommaren börjar sakta men säkert återvända, det har varit mulet idag men varmt. Har även pysslat om mitt citron träd idag, det har börjat få nya blommor nu.

Morrisen min är nog för söt han. Han har fått sej en kompis här i byn :) Dom hittade varandra i våras och träffas dagligen men dom har varit svåra att fånga på bild och igår kväll lyckades jag.

NU måste jag sova för att orka upp imorn! Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela