vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Nä nu vill jag ha snö!!

Publicerad 2014-12-12 19:00:00 i Allmänt,

Nu vill jag ha snö!! på studs! Den svaga känslan jag tidigare hade av att julen är på väg är nu putts veck. Om vi bara skulle få lite snö... De är ju så mörkt och dystert ute. Men imorse fick jag se lucia som lyste upp Sund skolas festsal för en liten stund. Det var stämningsfullt. Efteråt fick vi pepparkakor och glögg. När jag kom hem fick jag tesällskap av Nette vännen. På eftermiddagen åkte jag till simhallen och tankade på kortet med friskvårdskupongerna jag fått från jobbet. Hade fortfarande några kvar och de måste användas före årets slut. Det blir att simma en vinter till ser det ut. Skidorna står nere i källaren och bara samlar damm. Oj va jag saknar att skida.Nu har vi ätit gott och ska bara mysa i soffan resten av kvällen. Regnet öser ner på utsidan och vi ska ladda inför en helg i jobbets tecken. Krister fortsätter hela veckan ut han med,dom har mycket att göra nu just. Fredagsmys åt folket! trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela