vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Julkänslan kommer smygande

Publicerad 2014-12-02 08:32:00 i Allmänt,

Nu hinner jag inte riktigt med, vi är redan inne i december! Snart är det jul! Senaste veckan var fullspäckad med jobb och lite annat smått och gott och i fredags var jag till jobbet på min lediga dag för att göra dörrkransar med mina härliga kollegor. Har ännu inte fått upp den på dörren så ni får se en bild när det är klart. Samma dag kom 2 vänner till ön som vi åkte in till stan för att umgås med. Vi gick ut och åt pizza och sedan "hem" till dem igen. Så roligt att träffa er! Känns tråkigt att jag jobbade så mycket under helgen och inte hade möjlighet att träffa er mera :/ Men vi får träffas när vi kommer hem, sen seenare. Huvudsaken att ni fick en härlig avkopplande helg. Som sagt så gick lilla julhelgen i jobbets tecken för mej. Men har ändå kunnat gå på julmarknad på Jan-karls gården, där var det mycket fint att titta på och julkänslan kom smygande. Krister var också där som parkeringsvakt från brandkåren. Lite snö på marken till nu så blir det toppen. Det vräkte ner snö här igår kväll men det blev till slask och försvann direkt. På tal om det, jag har fortfarande sommardäck på bilen! Blir att stanna hemma idag nu då. Nu har jag en veckas ledighet och ska bara ta det lugnt, sticka och pyssla på här hemma,eller vi får se vad det blir till.

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2014-12-05 06:10:21

Det va så roligt att träffa er! Tiden går fort då man har trevligt, men som sagt...vi träffas snart igen :) Ha en skön ledighet <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela