vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

En stormig dag

Publicerad 2014-12-11 08:56:47 i Allmänt,

Igår var det inte min dag. För det första bevittnade jag en rådjurskrock i stan, bilisten smet och lämnade djuret att ligga där och sprattla mitt på vägen framför mej. Som tur va var det nån vänlig skäl som snabbt steg ur sin bil och tog tag i det trots regnet och stormen. Med tårarna i ögonen fortsatte jag in till stan och parkerade bilen och uträttade ärenden. Jag var borta ca.15 min och när jag kom tillbaka till bilen hade jag en parkeringsbot på vindrutan. Great! jag glömde helt bort parkeringsbrickan. Inte roligt med såna utgifter nu före jul. Nå jaa,resten av dagen var bättre. På eftermiddagen var jag på hjärtstartar kurs på jobbet. Vi har en defibrilator placerad hos oss och måste därför gå en obligatorisk kurs i de. Det va givande efter en låång paus från akutvården, man blir verkligen ringrostig.
Idag har jag börjat dagen med soffmys och min stickning, jag ska nog fortsätta med det ett tag till :) så bort med det dåliga och fokusera på allt bra. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela