vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Dan före dopparedan

Publicerad 2014-12-23 21:41:41 i Allmänt,

I de senaste inlägget var jag lite väl optimistisk, julstressen kom lite senare iallafall.
Nåja men i fredags fick vi iallafall åka till Smakbyn på jullunch med våra vårdtagare vilket var mycket uppskattat. Det var god mat och mätta blev vi så jag kunde inte äta något mer på den dagen. Fint av Micke att bjuda på de.
Nu har jag varit ledig i 4 dagar. I lördags åkte vi över till Norrtälje för att julshoppa det sista och sen började stressen. Jag låg efter med en julklapp till Julia, jag tänkte sticka ett par sylta sockor som jag inte ens hade provat på att göra tidigare. Men jag började på och hela söndagen och måndagen gick till att sticka så fingrarna värkte. För jag skulle få skicka dem med Nette som åkte upp till Solf i senaste natt. Färdiga blev dom, bara någon timme före båten gick och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet.


Och i söndags medan jag fektades med stickorna var Krister på rådjursjakt med sunds borna. Och det var en mäkta stolt man jag fick hem den eftermiddagen kan jag säga.Dom fick 2 rådjur och han sköt båda.


Det blir att fylla frysen snart då.
Idag var det bara att ta itu med att städa huset då. Men med julmusik ur högtalarna och julskinkan i ugnen så var det inga problem. Snön har dalat ner sedan igår, inga stora mängder men så att det är vitt på marken.


Där kom en bild på min "dörrkrans" också.
Eftersom jag nu ska jobba hela julen så har vi firat lite i förväg. När Krister kom hem tog vi in granen och klädde den. Det blev mycke bollar i år i brist på vanliga lampor. ;) man tager vad man haver.



julmiddagen har vi också ätit idag och lika bra gick det. Nu ikväll har vi varit ut på en promenad i snön runt byn och medans värmde vi bastun tills vi kom tillbaka. Nu blir det soffmys en stund före sängdags. Som sagt jag har 3 långa arbetsdagar framför mej nu men sen åker vi hem till Korsnäs 1 vecka!! Åå va jag längtar! har riktigt hemlängtan nu faktiskt.. Och Morris ska få komma med den här gången. Får se hur det går, de är ett år sedan han var hemma.


Nu hoppas jag att ni alla får en lugn och skön julhelg! God jul på er!!


Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2014-12-25 07:21:01

God fortsättning på julen och tack för de fina julklapparna <3 C U soon! :)

Postat av: Mocca

Publicerad 2015-01-07 14:08:12

Hallååå!!!

Ja sa hallååå!!!

Ha du schviima tå int du skriivar naa??? ;)

KRAMIS :*

Svar: Hallååå!! :) ja man ska no kon tro ja ha schviima..ha int orka/hunnit.. ska skärpa mej..nån dag ;) kram
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela