vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Yess!!

Publicerad 2013-09-17 09:19:00 i Allmänt,

Fick just ett samtal från ett jobb, det jobbet som jag har velat få in en fot på sedan vi kom till holmen. De undrade om jag kan börja nästa vecka!! :D Känns så bra just nu! Det var nog bara 50% men hon sa att det alltid är sjukskrivningar och semestrar som skall täckas så det ordnar nog sig. Så nu skall jag börja jobba 12 timmars dagar, Härligt! :D Vill börja NU!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-09-17 09:32:33

Vad vad?? Kul!! :)

Svar: Det är nog ett åldringhem, bara 5 km från oss. dom jobbar 12 timmars dagar vilket jag tycker e perfect. När jag va dit fick ja ett jätte bra intryck och kände direkt att där vill ja prova på att jobba.. Mera spänning än så behöver jag inte just nu utan vill göra de ja känner mej bekväm med och samtidigt landa lite från all möjlig stress man har med sej hemifrån.. känns bra helt enkelt :D
vivalaharaldsby.blogg.se

Postat av: Mocca

Publicerad 2013-09-17 10:28:34

Grattis!! Berätta mer :) Vad? Vad??? Säger som Mia :D

Svar: Tack! ser du svaret som ja skrev åt Mia?? ja vet int hur bloggen ser ut för er? :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Postat av: Mocca

Publicerad 2013-09-17 15:04:32

Ja jag ser va du skrivit åt Mia :) Va roligt att du får jobba där det känns rätt!! Super!

Postat av: Mia

Publicerad 2013-09-17 20:34:04

Men åh vad kul att höra! Hoppas du börjar trivas på stället då också! Men första intrycket brukar ju nog säga mycket, å 12 timmars pass ger ju lite mera ledigt! (Säger hon som trivs ypoerligt med 24h:s pass! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela