vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Ny vecka, nya möjligheter...eller?

Publicerad 2013-09-16 11:12:00 i Allmänt,

Måndag, och min tanke var att det är en perfect dag för att söka jobb. Men det visade sig att måndagar är inte alls någon bra dag för sådan sysselsättning. Måndag = möten här tydligen. Men jag fick i varjefall tips om flera ställen som är i behov av arbetskraft. Så jag får väl ta nya tag imorgon. För i nuläget kommer jag att vara inhoppare på arbetsplatsen där jag var förra veckan fram till den 7:de Oktober, Då börjar ett vikariat som jag skulle få om jag vill och OM jag inte hittar något annat tills dess. För ärligt talat så tror jag inte jag skulle stå ut där i 1 år. Själva jobbet var bra men det var mycket dålig arbetsanda som tog mycket energi. Och jag är väldigt bortskämd med att ha haft världens bästa kollegor! Kollegor som peppar och stöttar varandra..Nå man kan väl inte få allt men jag vill i varjefall känna att det ska vara roligt att gå till jobbet, för då ger du mera helt enkelt. Så jag tänkte inte sitta hemma och vänta på att de ska ringa utan jag tänker söka vidare och är säker på att jag hittar något. Alla föreståndare jag haft kontakt med säger att jag inte behöver vara orolig, för behovet av vårdare finns! Det beror ju på hur aktiv man är i sitt sökande också ;) Jag har nog satt mera tid på att söka efter Morris nu faktiskt. Igår gick vi genom skog och berg, sökte genom hela Haraldsby men ingen frasse. Idag blåser det orkan, och regn har dom lovat hela veckan så kanske han hittar hem då. Kan ju inte vara så roligt att sitta och sura i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela