vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Lyckan är total

Publicerad 2013-09-23 14:15:29 i Allmänt,

Kan knappt tro det är sant men Morris kom hem igår kväll. Jag hade varit på jobb hela dagen och när jag kom hem kl.20 och steg ur bilen tänkte jag ropa på honom, som jag alltid har gjort så fort jag varit ute på gården, men jag hade istället nästan gett upp hoppet och struntade i det. När jag kom in sa K att vi skulle iväg till butiken. På väg till bilen stannade jag upp och ropade på honom en gång. Och när vi kom hem, då jag öppnade bildörren, hör jag hur Morris jamar. Han kom springandes mot mej och upp i famnen...

Jag blev så glad så tårarna rann.. Min lilla guldklimp! Det skulle vara roligt att veta var han varit. Pälsen var så fin och ren trots flera dagars regn och rusk. och inte var han nå mager heller fast han varit borta 14 dagar! Halsbandet var kvar men "behållaren" med adressen och telefon nr. var bort skruvat... hmm.. Nå nu är han hemma och välbehållen i varje fall. Han slukade allt vi lade i matkopparna och jamade och pratade, han berättade säkert hela äventyret. Kelsjuk och go är han också. Eftersom husse inte tillåter att Morris sover i sängen så blev det för matte att sova på soffan. Han har nog fattat att han har utegångförbud för han har inte ens försökt närma sej dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela