vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Tid för pyssel

Publicerad 2013-10-30 18:37:29 i Allmänt,

Nu har jag en lugnare period på jobbet, skönt faktiskt så man hinner återhämta sig. Har haft två lediga dagar då jag sovit ut och pysslat lite med det ena och det andra. Städat bort sommar blommorna och tvättmaskinen har gjort sitt.
För några veckor sedan fick vi en pumpa av några vänner som var på besök. Så nu har jag fixat till den inför halloween. Så här blev resultatet

Blir riktigt glad när jag ser den faktiskt :)
Av helgens besök fick vi en rökt ål! Levererad ända från Kalmar.


Den såg inte så trevlig ut, speciellt inte när man har orm fobi, men oj så gott det var mmm.. :) Det var första gången jag fick smaka på det.


Här är ännu en bild på pumpan i mörker. Den har verkligen utstrålning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela