vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Lite det ena och det andra

Publicerad 2013-10-22 21:22:06 i Allmänt,

Nu har vi också haft vår första frostnatt. I söndags när jag åkte till jobbet visade det -5 på mätaren. Sommardäcken är fortfarande på bilen och tror nog det får vara så ett tag till, för idag var det uppe i 7 grader igen. I lördags när vi var till Uppsala med Casper höll jag på att frysa ihjäl, jag frös ända in i benmärgen så jag var tvungen att köpa en vinterjacka

Det var Casper som valde färg när jag inte kunde bestämma mej, får se hur länge den är vit ;) Vi hittade en hel del fynd till honom också allt från tröjor,skor och byxor.
Och fast det blivit kallt finns det fortfarande mycke fästingar. Har nu haft mitt livs första fästing fast biten på handleden! konstigt ställe men där var den. Usch va dom är äckliga!
Glöggsäsongen har vi dragit igång igår också. Blev sugna på de när vi såg Blossas årgångsglögg på Rosella i helgen

Men den flaskan vågade vi oss inte på en måndag, det fick bli en helt vanlig hederlig Marli glögg,mmm.
Idag har jag varit ledig. passade på att städa och tvätta sängkläder tills mamma och syster & co. kommer.
For in till stan för att fixa nytt abonemang till telefonen och fick sällskap av Nette :) vi kollade in Tillfället, ett varuhus som jag inte vetat om och sen fikade vi på ett litet mysigt café


vardagslyx kallar jag det. Tack för det vännen!
Ikväll har vi bara donat och rustat här hemma. Regnet öser ner och det blåser hårda vindar nu. Skönt att få vara inne i värmen...



Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-10-23 09:16:31

:)

Postat av: Mocca

Publicerad 2013-10-23 10:52:06

Du har väl besökt Bagarstugan??!! Bästa cafét i stan :) Mys pys i stormen!!! :P

Svar: Ne int ännu..kanske borde gör de i helgen nu när syrran och co kommer :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela