vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Vardag

Publicerad 2013-11-24 15:44:11 i Allmänt,

Här flyter vardagen bara på. Jobbar, äter och sover :) och på mina lediga dagar kopplar jag av med en bok, tränar och pysslar på. Och snart är november slut, och det är ju tur för gubben fick för sig att gå med i movember... inga kommentarer. Det har (fram till igår) varit + grader och inga tecken på halka. Så först igår åkte vinterdäcken på.


Det var vitt på vägarna av rimfrost, också på terrassen.


För 2 veckor sedan lade jag upp ett mål, som innebar att jag skulle springa från oss,i Haraldsby, till Hulta (18 km) på våren. Det är ju inte så grymt långt men det är massor med backar och därför en utmaning. Men efter att jag funderat på det några dagar beslöt jag mej för att göra det redan nu. Så igår när solen sken bar det iväg. Det var så skönt med frisk luft och känna solen värma.

Men de 3 sista kilometrarna var jag nog nära att bryta p.g.a.sjuka ben efter att jag spänt mej hela vägen när det var så halt, men envisheten vann och nu får jag bara vara nöjd. :) Krister tog bilen, så väl framme i Hulta fick vi smörgåstårta! mmm..en trevlig myskväll. Trodde nog igår kväll att jag inte skulle komma mej ur sängen idag, men det känndes nog värre igår.
och idag, nu på eftermiddagen kom den första snön :D

Den varade dock inte länge, ca.10 minuter. Men det är alltid något

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-11-24 17:12:48

Men wow, 18 km, du e ju inte helt frisk!! Nee skämtosido, bra jobbat Marica!! :)

Svar: Tack! ne ja veit att ja int je rikti frisk men lite stolt e ja no :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Postat av: nette

Publicerad 2013-11-24 19:33:46

jamen jisses va de så långt! ja du e noog gälin tu! ;) men shit va duktit!

Svar: ja to reda på först efteråt hur långt de va ;)
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela