vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Snaaart är det lillajul!

Publicerad 2013-11-27 20:44:13 i Allmänt,

Nu ikväll har jag riktigt julstämning. På förmiddagen hade jag nästan vårkänslor. Då var det soligt och +5 grader. När jag var ute på länk värmde solen och fälten och ängarna var gröna. Men när solen var på väg ner tog jag fram julstjärnorna i fönstret.


Det var endast de julsakerna vi hade med oss när vi flyttade. Så det bar in till Sparhallen lite senare men hittade inte så mycket. Det blev iallafall en tomte och ett adventljus.


Har skrivit julkort och druckit glögg ikväll. Idag har jag också börjat längta mycket tills vi får åka till Österbotten och fira jul. Saknar min systerdotter väldigt mycke nu och alla vännerna och familjen förståss.


3 veckor kvar, då åker vi.. men innan dess ser jag fram emot helgens resa till Stockholm och skansen för att att få ännu mera julstämning. Jobbar imorgon till och sen åker vi :)

Kommentarer

Postat av: Mocca

Publicerad 2013-11-29 08:37:32

Minusgrader här igen, äntligen! Ha en stämningsfull tripp. Julmarknad på Skansen är väl julstämningens mecka! :)

Svar: Nu finns inlägg från skansen! de va no bara snön som saknades! tummen upp! :)
vivalaharaldsby.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela