vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Lediga dagar

Publicerad 2013-11-14 14:39:00 i Allmänt,

Man skulle nog inte kunna tro att jag jobbar 100% om man tittar tillbaka 2 veckor.. Förra veckan hade jag 2 st 8h dagar och denna vecka 2st 12h dagar.. så nu ledig tills måndagen. Men jag har nog jobbat igen det i början. Och nu är det 1 månad mellan helgarbete dessutom.. Skönt att få vara ledig samtidigt som gubben när man varit van vid att jobba varannan helg förut. Men glad är jag att ha ett jobb jag trivs med. Man blir ju bara lat om man är ledig för länge men jag gör mitt bästa för att hålla igång.Jag läste en reklam via en privat läkarmottagning, att all D-vitamin du samlat på dej under sommaren börjar redan att ta slut. Så nu har jag varit ute 2 dagar i fin vädret och tagit emot så mycket ja bara kunnat. Var ute på en långlänk idag,12 km, ock korsade 3 kommungränser, Finström, Saltvik (där vi bor) och Sund. Det är nog något man gör bara på Åland :) Det har ju alltid varit en liten oklarhet om var tomten egentligen bor. Svenskarna och finnarna kan sluta strida om det nu, för det är här på Åland han bor! Han har ju till och med skyltat ;) Men nu är det bara soffläge och en bra bok som gäller till att husse kommer hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela