vivalaharaldsby.blogg.se

Vi är ett par från Österbotten som på sommaren 2013 bestämde oss för att flytta till Åland i behov av miljöombyte.. ett litet äventyr. Tanken var att vi skulle stanna 1 år, men det ser ut att bli på obestämd tid. För att ni där hemma skall ha en aning om hur våran vardag ser ut här på kobben så kommer det att finnas inlägg och bilder som ni kan kika på.

Julfeelis

Publicerad 2013-11-17 19:37:25 i Allmänt,

Nu har jag slarvat med inläggen igen.. inte för att jag inte hunnit men det har inte bara blivit av. I fredags var jag på stan med Nette. Kollade runt lite och besökte ett nytt café som öppnade samma dag, café Iwa. Riktigt mysigt var det och mycket godsaker att välja på. Det var tur kön var lång så att man hann bestämma sig innan man var vid kassan :)




Igår, lördag, var vi på Godby mässan. Där fanns lite av det ena och det andra att titta på. Hantverkare, olika firmor och föreningar som gjorde reklam, dansuppvisningar och mycket mer.Jag inhandlade bland annat ett armband, Power balance, som sägs hålla bort strålning och ge energi.


Får se då om det hjälper ;) tron gör väl största jobbet :)
Vi köpte också en julkalender för att stöda Mariehamns IFK damlag och Lucia var på plats så julfeelisen kom smygande. Till middag åt vi dessutom säsongens första lutfisk så det var bara julmusiken och lite pynt som saknades. Det blev en myskväll på soffan med tända ljus och en bra bok.


Vid midnatt kom stormen med besked och fullmåne var det också så det blev inte många timmars sömn.
Den hårda vinden har hållit i sig fram till kvällen idag så vi har bara varit inomhus. Och brist på annan aktivitet blev det att boka en hotellövernattning och en dag på skansens julmarknad lilla julen till ära. Det är väl bara att passa på när man en gång har lite julstämmning. Sen ringde en arbetskompis och meddela att jag kommer att få vara ledig längre än vad jag räknat med över jul, hon har varit så orolig när vi inte bokat båtresan ännu och att jag inte skall slippa hem och fira med familjen, nog finns det fina människor.
Ikväll när stormen lagt sig gick vi ut på en långpromenad i månljuset. Kvällstid är fullmånen vacker men inte när jag ska sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela